- Dies iræ, dies illa,
- Solvet sæclum in favilla,
- Teste David cum Sibylla !
- Quantus tremor est futurus,
- quando iudex est venturus,
- cuncta stricte discussurus !
- Tuba mirum spargens sonum
- per sepulcra regionum,
- coget omnes ante thronum.
- Mors stupebit et Natura,
- cum resurget creatura,
- iudicanti responsura.
- Liber scriptus proferetur,
- in quo totum continetur,
- unde Mundus iudicetur.
- Iudex ergo cum sedebit,
- quidquid latet apparebit,
- nil inultum remanebit.
- Quid sum miser tunc dicturus ?
- Quem patronum rogaturus,
- cum vix iustus sit securus ?
- Rex tremendæ maiestatis,
- qui salvandos salvas gratis,
- salva me, fons pietatis.
- Recordare, Iesu pie,
- quod sum causa tuæ viæ ;
- ne me perdas illa die.
- Quærens me, sedisti lassus,
- redemisti crucem passus,
- tantus labor non sit cassus.
- Iuste Iudex ultionis,
- donum fac remissionis
- ante diem rationis.
- Ingemisco, tamquam reus,
- culpa rubet vultus meus,
- supplicanti parce Deus.
- Qui Mariam absolvisti,
- et latronem exaudisti,
- mihi quoque spem dedisti.
- Preces meæ non sunt dignæ,
- sed tu bonus fac benigne,
- ne perenni cremer igne.
- Inter oves locum præsta,
- et ab hædis me sequestra,
- statuens in parte dextra.
- Confutatis maledictis,
- flammis acribus addictis,
- voca me cum benedictis.
- Oro supplex et acclinis,
- cor contritum quasi cinis,
- gere curam mei finis.
- Lacrimosa dies illa,
- qua resurget ex favilla
- iudicandus homo reus.
- Huic ergo parce, Deus.
- Pie Iesu Domine,
- dona eis requiem. Amen.
El Dies Irae permanece en la Misa de difuntos con la Forma Extraordinaria del Rito Romano. En la Forma Ordinaria fue abolido (abolido como secuencia, aunque nada impide cantarlo, por ejemplo, como canto de entrada); y permanece como "Himno" en la actual Liturgia de las Horas para las Ferias de la semana XXXIV del Tiempo Ordinario. El artículo incluye dos enlaces para oír el canto del Dies Irae en gregoriano y en composición de Mozart.
Sobre el Die Irae, ¿Nada impide cantarlo como canto de entrada? Parece como si a nivel de cantos, la forma ordinaria del rito lo aguantase todo.. sobre todo en la Misa. A nadie se le ocurriría sustituir en las vísperas el canto del magnificat por un himno o un responsorio,,, Sin embargo, en los cantos de la eucaristía parece como si todo valiera.. y no es así... El propio de la misa pertenece al género de antífona y no al de himno,,,por lo que el Dies Irae solo entraría con calzador... y alterando gravemente el rito ¿ cambiaríamos las lecturas del leccionario a placer? entonces no entiendo por qué los cantos si. Actualmente para la entrada de la misa de difuntos hay 7 introitos en el gradual romano y 3 en el gradual simplex, es decir, los suficientes para no ser sustituidos por ningún otro canto ad libitum cuando se usa canto gregoriano.... La característica principal de todas estas antífonas es que están sacadas directamente de la Biblia y alternadas con salmos. Es decir, es cantar la Palabra de Dios. En resumen no alteremos ni por un lado ni por otro lo que la Santa Madre Iglesia nos presenta como alabanza a Dios.
ResponderEliminarQuerido lector esto es menos grave, dígale eso a los de las misas circo...
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